Informacje Powiatowe

IMG 4188

 
W dniu 21 maja 2024 roku Wicestarosta Gostyniński Grzegorz Geisler wraz z Członkiem Zarządu Powiatu Gostynińskiego Teresą Pawlak złożyli wizytę Wójt Gminy Szczawin Kościelny Barbarze Stępniak w Urzędzie Gminy Szczawin Kościelny. Podczas spotkania obecni byli Zbigniew Filipiak – Sekretarz Gminy Szczawin Kościelny, Marian Żuchniewicz – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Szczawinie Kościelnym, Paweł Warabieda – Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg w Gostyninie.
Wicestarosta przedstawił cel wizyty, którym było omówienie bieżących potrzeb, problemów gminy Szczawin Kościelny, perspektywa współpracy oraz deklaracja wsparcia wszelkiego rodzaju działań na rzecz dobra mieszkańców i wspólnego rozwoju przy jednoznacznym kultywowaniu tradycji oraz bogatego doświadczenia samorządów. Wolą starostów jest wsparcie w realizacji dobrych pomysłów i inicjatyw.
W newralgicznymi temacie jakim są drogi padły obustronne deklaracje wsparcia. Pan Wicestarosta zobowiązał się do przyjrzenia się sprawie realizacji trwających robót budowlanych na drogach. Pani Wójt zadeklarowała swój udział finansowy w remoncie drogi Reszki-Guzew.
Wicestarosta Grzegorz Geisler z najwyższą uwagą wysłuchał wszystkich problemów, z którymi aktualnie zmaga się Gmina Szczawin Kościelny oraz plany i marzenia dla rozwoju gminy na najbliższą przyszłość. Pogratulował Pani Wójt zaangażowania w gospodarowaniu gminą, wyrażając swoją aprobatę oraz chęć współpracy tam, gdzie istnieje taka możliwość.

 

 

IMG 4187IMG 4186IMG 4189

komunikat

                W dniu 21 maja 2024 roku w siedzibie Starostwa Powiatowego w Gostyninie  odbyło się spotkanie robocze w sprawie inwestycji: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1431W Suserz – Józefków – Trębki – granica woj. na odcinku od skrzyżowania z drogą gminną w m. Białka do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 573”, w którym uczestniczył Pan Andrzej Krzewicki – Starosta Gostyniński, przedstawiciele Zarządu Dróg Powiatowych w Gostyninie, Przewodniczący Zespołu do Spraw organizacji Ruchu Drogowego oraz Policji. Tematem spotkania było omówienie rozwiązań zapewniających bezpieczeństwa użytkownikom ruchu drogowego podczas prowadzonych prac. Na spotkaniu poruszany był również temat wytyczenia objazdów dla ruchu samochodów ciężarowych oraz zmiany techniki prowadzenia prac w taki sposób aby zapewnić bezpieczeństwo jak również przejezdność drogi.

            W dniu 17.05.2024r. na terenie inwestycji: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1431W Suserz – Józefków – Trębki – granica woj. na odcinku od skrzyżowania z drogą gminną w m. Białka do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 573”, z inicjatywy Starosty Gostynińskiego Andrzeja Krzewickiego, w obecności Kierownika Zarządu Dróg Powiatowych, odbyło się spotkanie z przedstawicielem wykonawcy. Spotkanie było rezultatem zgłaszanych przez Policję oraz mieszkańców problemów z utrudnieniami oraz niebezpiecznymi sytuacjami spowodowanymi pracami oraz jakością drogi. W wyniku spotkania największe ubytki w nawierzchni zostały naprawione.

MZW 1404 BU 20240521204011055

r.png

 DSC9777

 

      Wydział Komunikacji znajduje się przy ulicy 3 Maja 43B w Gostynine. Do obowiązków tego ważnego ogniwa Starostwa Powiatowego należą min: kierowanie pojazdów na badania techniczne oraz wpisywanie do dowodu rejestarcyjnego terminu badania technicznego, generowanie profilu kandydata na kierowcę, wydawanie prawa jazdy i międzynarodowego prawa jazdy. Poniżej przedstawiamy dane z dzialalności za okres od 6.05.2024r do 17.05.2024r.

Rejestracja Pojazdów.

We wskazanym wyżej okresie:

  • przerejestrowano i zarejestrowano ponad 350 pojazdów,
  • wydano 380 dowodów rejestracyjnych stałych,
  • przyjeto i odnotowano 270 zawiadomień o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowano 40 pojazdów.

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i zbytych pojazdów są przygotowtwane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 150 szt.

Na bieżąco prowadzone sa postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych. W danym okresie przygotowano i dostarczono 46 zawiadomień o wszczęciu postepowania i wydano 57 decyzji.

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

  • wydano 50 praw jazdy i 2 prawa jazdy międzynarodowe,
  • wydano 3 zezwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi,
  • wydano 28 profili kandydata na kierowcę i 17 profili kierowcy zawodowego,
  • wykonano 20 wyroków sądowych i zatrzymań praw jazdy,

Sprawy pozostałe.

  • przygotowano i rozliczono wniosek o dopłatę do przewozów autobusowych realizowanych w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych,
  • wydano 2 zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób i 20 wypisów z zezwoleń,
  • przygotowano i przeprowadzono kontrolę 2 przedsiebiorców w zakresie spełniania wymogów prowadzenia działalności prowadzenia transportu drogowego,
  • prowadzono postępowania w sprawie usunięcia pojazdów z dróg i przepadku pojazdow na rzecz powiatu.