Starostwo 3 Maja

Sprawy związane z rejestracja pojazdów.

We wskazanym wyżej okresie:

  • przerejestrowano i zarejestrowano 670 pojazdów,
  • wydano 615 dowodów rejestracyjne stałych,
  • przyjęto i odnotowano 640 zawiadomień o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowano 64 pojazdy na stałe,

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i zbytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 400 szt.

Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych

W danym okresie przygotowano i dostarczono 90 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 55 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 55 ostatecznych decyzji w celu egzekucji należnych kwot.

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

  • wydano 143 dokumenty praw jazdy,
  • wydano 4 pozwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
  • wydano 68 profili kandydata na kierowcę i 36 profili kierowcy zawodowego,
  • wykonano 12 wyroków sądowych i 16 zatrzymań praw jazdy,
  • wydano 17 decyzji cofnięcia uprawnień do kierowania pojazdami,
  • wydano 10 decyzji kierujących na badania lekarskie.
  • Wydano 2 legitymacje instruktora nauki jazdy.

Sprawy pozostałe.

W zakresie prawa o ruchu drogowym i kierujących pojazdami:

  • zaewidencjonowano 1 pojazd usunięty z drogi na podstawie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym, 
  • przygotowano i przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o orzeczenie przepadku na rzecz Powiatu Gostynińskiego pojazdu marki Opel Corsa,
  • przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie stanowisko Powiatu Gostynińskiego w sprawie wniosku o orzeczenie przepadku pojazdu Skoda Fabia,
  • dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego faktury za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu sierpniu 2025r.,
  • wysłano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli dwóm przedsiębiorcom prowadzącym OSK.

 

 

W zakresie transportu drogowego

  • przygotowano i przesłano Wójtowi Gminy Pacyna stanowisko Powiatu w sprawie zmiany w roku 2026 organizacji transportu publicznego na liniach komunikacyjnych przebiegających przez Gminę Pacyna,
  • przesłano Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego 2 informacje o posiadanych pojazdach przedsiębiorcy wykonującego transport drogowy osób,
  • przesłano 1 przedsiębiorcy wezwania do usunięcia braków formalnych i sprecyzowania żądania 5 złożonych podań,  
  • wydano 1 decyzję w sprawie stwierdzenia wygaśnięcie licencji na wykonywanie transportu w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
  • przesłano 1 przedsiębiorcy informację, że nie spełnia wymogów do dalszego prowadzenia transportu drogowego,
  • wydano 2 zaświadczenia i 19 wypisów do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  • wydano 1 wypis do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • przesłano zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli 2 przedsiębiorcom posiadającym licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy,
  • przesłano zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli 2 przedsiębiorcom posiadającym zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  • na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.

                                                                                    Agnieszka Wojtalewicz  Naczelnik Wydziału Komunikacji