DSC9775

Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiącu styczniu 2025 r.

Sprawy związane z rejestracja pojazdów.

We wskazanym wyżej okresie:

  • przerejestrowano i zarejestrowano 640 pojazdów,
  • wydano 673 dowody rejestracyjne stałych,
  • przyjęto i odnotowano 530 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowano 80 pojazdów na stałe,
  • czasowo wyrejestrowano 4 pojazdy.

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 350 szt.

Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.

W danym okresie przygotowano i dostarczono 67 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 52 decyzje w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku odwołanie od decyzji Starosty Gostynińskiego w sprawie naliczenia administracyjnej kary pieniężnej za uchybienie terminu rejestracji pojazdu, wydano 1 decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie nałożenia kary administracyjnej za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia lub rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 68 ostatecznych decyzji.

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

  • wydano 80 praw jazdy,
  • wydano 5 prawa jazdy międzynarodowe,
  • wydano 4 pozwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
  • wydano 75 profile kandydata na kierowcę i 23 profili kierowcy zawodowego,
  • wykonano 22 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
  • wykonano 28 cofnięcia i zatrzymania uprawnień.

Sprawy pozostałe.

W zakresie prawa o ruchu drogowym:

  • zaewidencjonowano 4 pojazdy usunięte z drogi na podstawie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym,
  • przesłano Mazowieckiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o podmiotach realizujących usuwanie i przechowywanie pojazdów na terenie powiatu gostynińskiego,
  • wystąpiono do Komendy Powiatowej Policji w Gostyninie o przekazanie informacji i dowodów w związku z wszczęciem postępowania o przepadek 2 pojazdów: Mazda 6 i Skoda Fabia, które nie zostały odebrane z parkingu w terminie 3 miesięcy,
  • przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o doręczenie prawomocnego postanowienia o przepadku pojazdu VW PASSAT,
  • dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu grudniu 2024r.,

W zakresie transportu drogowego

  • przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu grudniu 2024r.,
  • rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu listopadzie 2024 roku,
  • dokonano rozliczenia noty operatora za wykonanie usługi przewozów autobusowych w miesiącu grudniu 2024 roku,
  • przygotowano i złożono Wojewodzie Mazowieckiemu rozliczenie końcowe dopłat i zadań organizatora w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej realizowanych w roku 2024,
  • przygotowano i przesłano Wojewodzie Mazowieckiemu zaliczkowy wniosek o dopłatę za okres I kwartału 2025r. do organizacji zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego (w związku z podpisaniem umowy z Wojewodą Mazowieckim o dofinansowaniu przewozów z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na rok 2025)
  • przesłano Łódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o nie wydawaniu 1 przedsiębiorcy zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • wszczęto 1 postępowanie administracyjne w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu rzeczy,
  • wydano 1 decyzję administracyjną w sprawie cofnięcia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu rzeczy,
  • przygotowano i przekazano do Ministerstwa Infrastruktury sprawozdanie dotyczące liczby i zakresu ważnych zezwoleń, licencji, zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne oraz liczby wypisów tych dokumentów – stan na dzień 31.12.2024r.
  • przygotowano i przekazano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego zbiorczą informację z terenu powiatu gostynińskiego dotyczącą publicznego transportu zbiorowego za rok 2024,
  • -wydano 2 przedsiębiorcom zaświadczenia o posiadanej zdolności finansowej w związku z ubieganiem się o licencję wspólnotową,
  • wydano 3 zezwolenia 19 wypisów do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • wydano 1 licencję w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
  • wydano 3 zaświadczenia i 18 wypisów do zaświadczenia na przewozy na potrzeby własne,
  • na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.