Sprawozdanie z pracy Wydziału Komunikacji za miesiącu styczniu 2025 r.
Sprawy związane z rejestracja pojazdów.
We wskazanym wyżej okresie:
- przerejestrowano i zarejestrowano 640 pojazdów,
- wydano 673 dowody rejestracyjne stałych,
- przyjęto i odnotowano 530 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 80 pojazdów na stałe,
- czasowo wyrejestrowano 4 pojazdy.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 350 szt.
Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 67 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 52 decyzje w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku odwołanie od decyzji Starosty Gostynińskiego w sprawie naliczenia administracyjnej kary pieniężnej za uchybienie terminu rejestracji pojazdu, wydano 1 decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie nałożenia kary administracyjnej za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia lub rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 68 ostatecznych decyzji.
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 80 praw jazdy,
- wydano 5 prawa jazdy międzynarodowe,
- wydano 4 pozwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
- wydano 75 profile kandydata na kierowcę i 23 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 22 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
- wykonano 28 cofnięcia i zatrzymania uprawnień.
Sprawy pozostałe.
W zakresie prawa o ruchu drogowym:
- zaewidencjonowano 4 pojazdy usunięte z drogi na podstawie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym,
- przesłano Mazowieckiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o podmiotach realizujących usuwanie i przechowywanie pojazdów na terenie powiatu gostynińskiego,
- wystąpiono do Komendy Powiatowej Policji w Gostyninie o przekazanie informacji i dowodów w związku z wszczęciem postępowania o przepadek 2 pojazdów: Mazda 6 i Skoda Fabia, które nie zostały odebrane z parkingu w terminie 3 miesięcy,
- przesłano do Sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o doręczenie prawomocnego postanowienia o przepadku pojazdu VW PASSAT,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu grudniu 2024r.,
W zakresie transportu drogowego
- przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu grudniu 2024r.,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu listopadzie 2024 roku,
- dokonano rozliczenia noty operatora za wykonanie usługi przewozów autobusowych w miesiącu grudniu 2024 roku,
- przygotowano i złożono Wojewodzie Mazowieckiemu rozliczenie końcowe dopłat i zadań organizatora w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej realizowanych w roku 2024,
- przygotowano i przesłano Wojewodzie Mazowieckiemu zaliczkowy wniosek o dopłatę za okres I kwartału 2025r. do organizacji zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego (w związku z podpisaniem umowy z Wojewodą Mazowieckim o dofinansowaniu przewozów z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na rok 2025)
- przesłano Łódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o nie wydawaniu 1 przedsiębiorcy zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wszczęto 1 postępowanie administracyjne w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu rzeczy,
- wydano 1 decyzję administracyjną w sprawie cofnięcia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu rzeczy,
- przygotowano i przekazano do Ministerstwa Infrastruktury sprawozdanie dotyczące liczby i zakresu ważnych zezwoleń, licencji, zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne oraz liczby wypisów tych dokumentów – stan na dzień 31.12.2024r.
- przygotowano i przekazano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego zbiorczą informację z terenu powiatu gostynińskiego dotyczącą publicznego transportu zbiorowego za rok 2024,
- -wydano 2 przedsiębiorcom zaświadczenia o posiadanej zdolności finansowej w związku z ubieganiem się o licencję wspólnotową,
- wydano 3 zezwolenia 19 wypisów do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wydano 1 licencję w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
- wydano 3 zaświadczenia i 18 wypisów do zaświadczenia na przewozy na potrzeby własne,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.